КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ
ОБРАЗОТВОРЧОГО
МИСТЕЦТВА
5 КЛАС
За навчальноюпрограмою
«Образотворчемистецтво»
(авт. Л.Масол, О.Коваленко,
Г.Соцька, Г.Кузьменко, Ж.Марчук, О.Константинова, Л.Паньків, І. Гринчук,
Н.Новікова, Н.Овіннікова.)
ВИДИ
МИСТЕЦТВА
І семестр
№ п/п
|
Дата
|
Тема
уроку
|
Мета
уроку
|
Практичні завдання
|
Рекомендована
техніка та матеріали
|
Примітка
|
ВИДИ МИСТЕЦТВ.
ГРАФІКА
|
|
|||||
1.
|
|
Види образотворчого мистецтва.
|
-
активізувати знання
учнів про образотворче мистецтво та його мову,
-
продовжити знайомство учнів з
видами образотворчого мистецтва та правилами зображення на площині,
-
вдосконалювати
графічні компетентності,
-
формувати ціннісне
ставлення ставлення до образотворчого мистецтва.
|
Творча робота за асоціаціямиствореннякомпозиції
„Первісні художники”
|
Олівець, кулькова ручка, фломастери, фарби за
вибором
|
|
2.
|
|
Графіка.
Виражальні можливості графіки.
|
-
активізувати знання учнів про
мистецтво графіки
-
виражальними засобами та видами
графіки узагальнювати знання про графічні матеріали,
-
вчити використовувати мову
графіки відповідно до творчого задуму,
-
розвивати творчу уяву,
фантазію,
-
формувати ціннісне ставлення до
оточуючої дійсності.
|
Творча робота за уявою – створення композиції
„Лагідна” та “Зла” рослина”
|
Олівець, кулькова ручка, фломастери, туш за
вибором
|
|
3.
|
|
Графіка.
Силует.
|
активізувати знання учнів про мистецтво графіки;
-
ознайомити учнів з мистецтвом
силуетного рисунка;
-
вдосконалювати навички роботи в
техніці плямографії,
-
розвивати уяву, фантазію,
-
формувати ціннісне ставлення до
рідної природи.
|
Знайомство з технікою плямографії.
Створеннякомпозиції «Міражі в пустелі».
|
Фарби, туш
|
|
4.
|
|
Графіка.
Станкова графіка.
|
- активізувати знання про графіку та графічні матеріали
-
ознайомити учнів із жанрами
станкової графіки,
-
вдосконалювати навички
виконання гратографії та композиційні навички,
-
розвивати уяву, фантазію,
-
формувати ціннісне
ставлення до оточуючої дійсності.
|
Творча робота -гратографія «Космос».
|
Аркуш для гратографії, шило
|
|
5.
|
|
Прикладна графіка.
|
-
активізувати знання про мистецтво графіки,
-
продовжити знайомство з мистецтвом прикладної графіки, її
засобами вираження та матеріалами,
-
вдосконалювати композиційні
компетентності,
-
розвивати фантазію та почуття гармонії,
формувати
ціннісне ставлення до мистецтва
|
Творча робота - Листівка до свята.
|
Аплікація; кольоровий папір, ножиці, клей на вибір
|
|
6.
|
|
Графіка.
Виражальні можливості графіки. Знайомство з шрифтом, поняттям буквиця.
|
-
активізувати знання про
мистецтво графіки та її виражальні можливості
знайомити з поняттями «шрифт», «буквиця»,
-
закріплювати зміст поняття «графіка» та її
виражальні можливості;
-
вчити виконувати шрифтову
композицію;
-
розвивати вміння створення
шрифтової композиції та виконання її графічними засобами
-
формувати ціннісне ставлення до
мистецтва.
|
Творча робота – створення композиції «Веселі
літери».
|
Олівець, кулькова ручка, фломастери, туш за
вибором
|
|
7
|
|
Книжкова
графіка. Ілюстрація в графіці.
|
-
активізувати знання учнів про
мистецтво графіки;
-
продовжити знайомство з
мистецтвом книжкової графіки, поняттям «ілюстрація» та видами ілюстрацій,
-
вчити зображувати об’ємні
предмети на площині,
-
розвивати вміння образної
інтерпретації казкового, літературного героя (виявлення характеру),
-
вдосконалювати композиційні
навички та навички роботи з графічними матеріалами
-
формувати ціннісне ставлення до
різних видів мистецтва.
|
Творча робота – створення ілюстрації до
казки «Кіт у чоботях»
|
Олівець,
|
|
8.
|
|
Книжкова
графіка. Ілюстрація в графіці. Узагальненнявивченого
матеріалу з теми «Графіка».
|
-
активізувати знання про
книжкову графіку і ілюстрацію;
-
ознайомити учнів з поняттям
«світлотінь», дати поняття про «світло», «тінь», «півтінь», «падаюча тінь»,
«рефлекс»,«об’єм»;
-
вчити зображати об’ємні
композиції;
-
вдосконалювати навички роботи в
техніці гризайль;;
-
формувати ціннісне ставлення до
мистецтва.
|
Творча робота – продовженняроботи над ілюстрацією до
казки «Кіт у чоботях»
|
кулькова ручка, фломастери, фарби за вибором
|
|
ЖИВОПИС
|
|
|||||
9.
|
|
Живопис.
Виражальні можливості живопису. Кольоро-знавство.
|
-
активізувати знання учнів про
мистецтво живопису:
-
продовжити знайомство
виражальними можливостями живопису та кольорознавством;
-
вчити свідомо використовувати
мову живопису для передачі вражень, почуттів,
-
вдосконалювати навички роботи
фарбами і кольором;
-
розвивати уяву, фантазію,
-
формувати ціннісне ставлення до
мистецтва.
|
Творча робота – створення композиції «Осінній
день»
|
акварель
|
|
10.
|
|
Живопис.
Хроматичні та ахроматичні кольори. Знайомство з тоном, світлотою та
насиченістю.
|
-
активізувати знання учнів про
мистецтво живопису;
-
продовжити знайомство поняттями
«хроматичні» та «ахроматичні» кольори, кольоровий тон, насиченість, світлота
-
вдосконалювати навички роботи
фарбами в техніці лесування;
-
розвивати,
-
формувати ціннісне ставлення до
мистецтва та природи.
|
Творча робота – створення композиції «Старі
фотографії»
|
Композиція в техніці лесування.
|
|
11.
|
|
Живопис. Контраст. Нюанс.
|
-
активізувати знання учнів про
живопис і властивості кольору;
-
дати поняття «контраст»,
«нюанс» в живописі,
-
вдосконалювати композиційні
навички та навички роботи з фарбами;
-
вчити утворювати відтінки
різних кольорів,
-
розвивати уяву, фантазію,,
-
формувати ціннісне ставлення до
мистецтва та оточуючого світу.
|
Творча робота – створення композиції «Підводний світ».
|
Фарби акварельні, гуаш за вибором
|
|
12.
|
|
Живопис. Знайомство з тоном, світлотою та насиченістю.
|
-
активізувати знання про живопис
-
продовжити знайомство
виражальними можливостями живопису
-
вчити передавати статику та
динаміку в композиції
-
вдосконалювати композиційні
навички та навички роботи з фарбами,
-
розвивати уяву, пам’ять,
-
формувати ціннісне ставлення до
природи та мистецтва.
|
Творча робота – створення композиції «Папуги»
|
Фарби акварельні, гуаш за вибором
|
|
13.
|
|
Живопис.
Види живопису. Монументальний живопис
|
-
активізувати знання про
живопис;
-
ознайомити з видами живопису, з
техніками імітації виконання мозаїки,
-
з’ясувати особливості монументального
живопису;
-
вдосконалювати композиційні
навички та навички роботи з кольором;
-
розвивати уяву, фантазію,
відчуття кольору, гармонії;
-
формувати ціннісне ставлення до
мистецтва.
|
Творча робота – створення композиції «Зимова
квітка»
|
Фарби, гумка
|
|
14.
|
|
Декоративнийживопис. Живопис на склі
|
-
активізувати знання про види
живопису;
-
ознайомити учнів з декоративним
живописом, його особливостями, вдосконалювати
-
вдосконалювати композиційні
навички
-
розвивати фантазію, уяву,
національну свідомість
-
формувати ціннісне ставлення
донародного мистецтва.
|
Творча робота – створення
декоративної композиції
«Ніч перед Різдвом»
|
Олівець
|
|
15.
|
|
Декоративний
живопис. Живопис на склі «Ніч перед Різдвом»
|
-
активізувати знання про види
живопису;
-
ознайомити учнів з декоративним
живописом, його особливостями, вдосконалювати
-
вдосконалювати композиційні
навички
-
розвивати фантазію, уяву,
національну свідомість
-
формувати ціннісне ставлення
донародного мистецтва
|
Творча робота – створення композиції «Ніч перед
Різдвом»
|
Скло (файл), фарби, мило, маркер
|
|
16.
|
|
Узагальненнявивченого матеріалу з теми «Живопис».
|
-
узагальнити та
систематизувати
знання учнів з теми «Живопис»,
- ознайомити
учнів з декоративним
живописом, його
особливостями,
-
вдосконалювати навички роботи з кольором;
-
розвивати фантазію, уяву,
національну свідомість
-
формувати ціннісне ставлення до народного мистецтва.
|
|
ІІ семестр
ВИДИ
МИСТЕЦТВА
№
п/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Мета уроку
|
Практичні завдання
|
Рекомендована техніка та
матеріали
|
Примітки
|
|
Тема ІІІ. Скульптура.
Декоративно-прикладне мистецтво
|
|||||||
17
|
|
Скульптура.
Виражальні можливості круглої скульптури. Монументальна скульптура
|
-
активізувати
знання учнів про скульптуру, як вид мистецтва;
-
продовжити
знайомство учнів з засобами виразності у скульптурі та правилами об’ємного
зображення;
-
вдосконалювати
навички роботи з пластичними матеріалами;
-
розвивати творчу
уяву, фантазію,
-
формувати
ціннісне ставлення до образотворчого мистецтва.
|
творча
робота – виготовлення круглої скульптури «Пам’ятник тварині»
|
Пластилін, глина,
солоне тісто за вибором
|
||
18
|
|
Скульптура.
Виражальні можливості скульптури. Станкова скульптура. Рельєф.
|
-
активізувати
знання учнів про види скульптури (залежно від способу зображення);
-
продовжити
знайомство учнів з засобами виразності у скульптурі та правилами рельєфного
зображення;
-
вчити
використовувати мову скульптури відповідно до творчого задуму,
-
вдосконалювати
навички роботи з пластичними матеріалами;
-
розвивати
творчу уяву, фантазію,
-
формувати
ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
творча
робота – виготовлення рельєфу «Риба»
|
Пластилін,
глина, солоне тісто за вибором
|
||
19
|
|
Скульптура. Мініатюра
«Черепаха».
|
-
активізувати
знання учнів про види скульптури (залежно від величини зображення);
-
продовжити
знайомство учнів з засобами виразності у скульптурі та правилами зображення в
мініатюрі;
-
вчити
використовувати мову скульптури відповідно до творчого задуму,
-
вдосконалювати
навички роботи з пластичними матеріалами;
-
розвивати
творчу уяву, фантазію,
-
формувати
ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
творча
робота – виготовлення мініатюри «Черепаха».
|
Пластилін, глина,
солоне тісто за вибором
|
||
20
|
|
Декоративно-прикладне
мистецтво. Спрощення і стилізація.
|
-
активізувати
знання про декоративно-прикладне мистецтво;
-
познайомити з
засобами вираження, матеріалами та закономірностями стилізації у творах
декоративно-прикладного мистецтва;
-
поглиблювати
знання про статику і динаміку у композиції;
-
розвивати
фантазію та почуття гармонії;
-
формувати ціннісне ставлення до мистецтва
|
творча
робота – створення композиції „Чарівний птах”
|
гуашеві
фарби
|
||
21
|
|
Декоративно-прикладне
мистецтво. Орнамент. Ритм в орнаменті.
|
-
активізувати
знання про орнамент та ритм в орнаменті;
-
познайомити з
видами та техніками виконання орнаментів у творах декоративно-прикладного
мистецтва;
-
вдосконалювати
композиційні компетентності;
-
розвивати
фантазію та почуття гармонії;
-
формувати ціннісне ставлення до мистецтва
|
творча
робота – виконання орнаменту в стрічці з
елементами Петриківки
|
гуашеві
фарби
|
|
|
22
|
|
Декоративно-прикладне
мистецтво. Символіка кольорів.
|
-
активізувати
знання про декоративно-прикладне мистецтво;
-
познайомити із
значенням і символікою кольорів у
творах декоративно-прикладного мистецтва;
-
вдосконалювати
навички роботи з фарбами;
-
розвивати
фантазію та почуття гармонії;
-
формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча
робота -створення композиції «Дороги
як долі»
|
Гуашеві,
акварельні фарби за вибором, фломастери
|
|
|
23
|
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Спрощення і стилізація. Витинанка.
|
-
активізувати
знання про спрощення і стилізацію у декоративно-прикладному мистецтві;
-
познайомити з
видами, засобами вираження, матеріалами у витинанці;
-
вдосконалювати
композиційні компетентності;
-
розвивати
фантазію та почуття гармонії;
-
формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча
робота – створення витинанки «Два
півня».
|
Кольоровий
папір, ножиці клей
|
|
|
24
|
|
Декоративно-прикладне
мистецтво.
Писанкарство. Солярні знаки
|
-
активізувати
знання про писанкарство;
-
познайомити з
видами писанок;
-
вчити
використовувати солярні знаки в
писанкарстві відповідно до творчого задуму;
-
вдосконалювати
композиційні компетентності;
-
розвивати
фантазію та почуття гармонії;
-
формувати ціннісне ставлення до мистецтва
|
творча
робота – створення асоціативної композиції за
мотивами солярних знаків
«Великодні
мотиви»
|
Графічні
матеріали (фломастери, кольорові олівці)
|
||
25
|
|
Декоративно-прикладне
мистецтво. Народна іграшка.
|
-
активізувати
знання учнів про народну
іграшку;
-
знайомити учнів з
засобами виразності у кераміці;
-
вчити
використовувати колір в кераміці;
-
вдосконалювати
навички роботи з пластичними матеріалами;
-
розвивати творчу
уяву, фантазію,
формувати
ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
творча
робота – виготовлення народної іграшки «Козак»
|
Солоне
тісто, глина за вибором
|
|
|
26
|
|
Декоративно-прикладне
мистецтво. Подорож у світ орігамі
|
-
активізувати
знання учнів про мистецтво орігамі;
-
знайомити учнів
із засобами виразності у паперопластиці;
-
вчити
використовувати мову орігамі відповідно до творчого задуму;
-
вдосконалювати
навички роботи з папером;
-
розвивати творчу
уяву, фантазію;
-
формувати
ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
|
творча
робота – створення
композиції «Нарцис»
|
Кольоровий
папір, ножиці клей
|
||
27
|
|
Узагальнення
вивченого матеріалу з теми «Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво»
|
-
узагальнити
знання учнів з теми «Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво»;
-
вдосконалювати
навички роботи з природними матеріалами;
-
розвивати уяву, фантазію;
-
формувати ціннісне ставлення до мистецтва та
природи
|
творча
робота – створення колективної композиції
«Сорочинський
ярмарок»
|
Матеріал
за вибором
|
|
|
28
|
|
Співзвучність архітектури
і образотворчого мистецтва.
|
-
активізувати
знання учнів про мистецтво архітектури;
-
продовжити
знайомство з засобами вираження в архітектурі, пригадати вимоги до архітектурних споруд;
-
вчити свідомо
використовувати мову архітектури і образотворчого
мистецтва для передачі вражень, почуттів;
-
вдосконалювати
композиційні компетентності та навички роботи з фарбами і кольором;
-
розвивати уяву,
фантазію;
-
формувати
ціннісне ставлення до мистецтва архітектури.
|
творча
робота – створення композиції «Будинок
для казкового героя»
|
Фарби
акварельні, гуаш за вибором
|
||
29
|
|
Співзвучність
образотворчого мистецтва
і літератури
|
-
активізувати
знання учнів про співзвучність образотворчого мистецтва і літератури;
-
показати співзвучність
засобів вираження в живописі і
літературі на прикладі творчості Т.Шевченка, В.Васнєцова;
-
вчити свідомо
використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів
від літературного твору;
-
вдосконалювати
композиційні компетентності;
-
розвивати уяву,
фантазію;
-
формувати
ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча
робота – створення композиції «Міфи України»
|
Фарби
акварельні, гуаш за вибором
|
||
30
|
|
Співзвучність образотворчого мистецтва і музики.
|
-
активізувати
знання учнів про співзвучність образотворчого мистецтва і музики;
-
показати
співзвучність засобів вираження в
живописі і музиці на прикладі творчості М. Черльоніса;
-
вчити свідомо
використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів
від музичного твору;
-
вдосконалювати
композиційні компетентності;
-
розвивати уяву,
фантазію;
-
формувати
ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча
робота – створення асоціативно-абстрактної композиції під музику
«Український танок»
|
Фарби
акварельні, гуаш за вибором
|
||
31
|
|
Співзвучність образотворчого і циркового мистецтва.
|
-
активізувати
знання учнів про співзвучність образотворчого і циркового
мистецтва;
-
показати
співзвучність засобів вираження в
живописі і цирку;
-
вчити свідомо
використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі міміки, вражень та
почуттів від циркового номеру;
-
вдосконалювати
композиційні компетентності;
-
розвивати уяву,
фантазію;
-
формувати
ціннісне ставлення до мистецтва.
|
творча
робота – створення композиції «Клоун»
|
Фарби
акварельні, гуаш за вибором
|
||
32
|
|
Співзвучність
образотворчого і
театрального мистецтва.
|
-
активізувати
знання учнів про співзвучність образотворчого і театрального мистецтва;
-
показати
співзвучність засобів вираження в
живописі театрі;
-
вчити свідомо
використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі настрою та
почуттів у театральній виставі;
-
вдосконалювати
композиційні компетентності;
-
розвивати уяву,
фантазію;
-
формувати
ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча
робота – створення маски
|
Кольоровий
папір, ножиці клей
|
||
33
|
|
Співзвучність
образотворчого і
кіно мистецтва.
|
-
активізувати
знання учнів про співзвучність образотворчого і кіно мистецтва;
-
показати
співзвучність засобів вираження в образотворчому і кіномистецтві;
-
вчити свідомо
використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі по кадрового
зображення;
-
вдосконалювати
композиційні компетентності;
-
розвивати уяву,
фантазію;
-
формувати
ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча
робота – створення мультфільму
|
Фарби
акварельні, гуаш, фломастери за вибором
|
||
34
|
|
Узагальнення
вивченого матеріалу з теми «Взаємодія
образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв»
|
-
узагальнити
знання учнів з теми «Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами
мистецтв»;
-
вдосконалювати
навички роботи з природними матеріалами;
-
розвивати уяву, фантазію;
-
формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
|
Творча
робота – створення
|
Фарби
акварельні, гуаш, фломастери за вибором
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар