Образотворче мистецтво 5 клас


КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
5 КЛАС



За навчальноюпрограмою
«Образотворчемистецтво»
(авт. Л.Масол, О.Коваленко, Г.Соцька, Г.Кузьменко, Ж.Марчук, О.Константинова, Л.Паньків, І. Гринчук, Н.Новікова, Н.Овіннікова.)






ВИДИ МИСТЕЦТВА
І семестр
п/п
Дата
Тема уроку
Мета уроку
Практичні завдання
Рекомендована техніка та матеріали

Примітка
ВИДИ МИСТЕЦТВ.
ГРАФІКА


1.


Види образотворчого мистецтва.
-          активізувати знання учнів про образотворче мистецтво та його мову,
-                   продовжити знайомство учнів з видами образотворчого мистецтва та правилами зображення на площині,
-                   вдосконалювати графічні компетентності,
-                   формувати ціннісне ставлення ставлення до образотворчого мистецтва.
Творча робота за асоціаціямиствореннякомпозиції „Первісні художники”
Олівець, кулькова ручка, фломастери, фарби за вибором


2.


Графіка. Виражальні можливості графіки.
-                   активізувати знання учнів про мистецтво графіки
-                   виражальними засобами та видами графіки узагальнювати знання про графічні матеріали,
-                   вчити використовувати мову графіки відповідно до творчого задуму,
-                   розвивати творчу уяву, фантазію,
-                   формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
Творча робота за уявою – створення композиції „Лагідна” та “Зла” рослина”
Олівець, кулькова ручка, фломастери, туш за вибором


3.


Графіка. Силует.
активізувати знання учнів про мистецтво графіки;
-                   ознайомити учнів з мистецтвом силуетного рисунка;
-                   вдосконалювати навички роботи в техніці плямографії,
-                   розвивати уяву, фантазію,
-                   формувати ціннісне ставлення до рідної природи.
Знайомство з технікою плямографії. Створеннякомпозиції «Міражі в пустелі».
Фарби, туш


4.


Графіка. Станкова графіка.


- активізувати знання про графіку та графічні матеріали
-                   ознайомити учнів із жанрами станкової графіки,
-                   вдосконалювати навички виконання гратографії та композиційні навички,
-                   розвивати уяву, фантазію,
-                   формувати ціннісне ставлення  до оточуючої дійсності.

Творча робота -гратографія «Космос».

Аркуш для гратографії, шило


5.


Прикладна графіка.
-                    активізувати знання про  мистецтво графіки,
-                    продовжити знайомство  з мистецтвом прикладної графіки, її засобами вираження та матеріалами,
-                    вдосконалювати композиційні компетентності,
-                    розвивати фантазію  та почуття гармонії,
формувати ціннісне ставлення до мистецтва
Творча робота - Листівка до свята.
Аплікація; кольоровий папір, ножиці, клей на вибір


6.


Графіка. Виражальні можливості графіки. Знайомство з шрифтом, поняттям буквиця.

-                    активізувати знання про мистецтво графіки та її виражальні можливості
знайомити з поняттями «шрифт», «буквиця»,
-                    закріплювати зміст поняття «графіка» та її виражальні можливості;
-                    вчити виконувати шрифтову композицію;
-                    розвивати вміння створення шрифтової композиції та виконання її графічними засобами
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Творча робота – створення композиції «Веселі літери».
Олівець, кулькова ручка, фломастери, туш за вибором



7


Книжкова графіка. Ілюстрація в графіці.
-                     активізувати знання учнів про мистецтво графіки;
-                     продовжити знайомство з мистецтвом книжкової графіки, поняттям «ілюстрація» та видами ілюстрацій,
-                     вчити зображувати об’ємні предмети на площині,
-                     розвивати вміння образної інтерпретації казкового, літературного героя (виявлення характеру),
-                     вдосконалювати композиційні навички та навички роботи з графічними матеріалами
-                     формувати ціннісне ставлення до різних видів мистецтва.
Творча робота – створення ілюстрації до казки  «Кіт у чоботях»
Олівець,


8.



Книжкова графіка. Ілюстрація в графіці. Узагальненнявивченого матеріалу з теми «Графіка».
-                     активізувати знання про книжкову графіку і ілюстрацію;
-                     ознайомити учнів з поняттям «світлотінь», дати поняття про «світло», «тінь», «півтінь», «падаюча тінь», «рефлекс»,«об’єм»;
-                     вчити зображати об’ємні композиції;
-                     вдосконалювати навички роботи в техніці гризайль;;
-                     формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Творча робота – продовженняроботи над ілюстрацією до казки «Кіт у чоботях»
кулькова ручка, фломастери, фарби за вибором

ЖИВОПИС


9.



Живопис. Виражальні можливості живопису. Кольоро-знавство.
-                     активізувати знання учнів про мистецтво живопису:
-                     продовжити знайомство виражальними можливостями живопису та кольорознавством;
-                     вчити свідомо використовувати мову живопису для передачі вражень, почуттів,
-                     вдосконалювати навички роботи фарбами і кольором;
-                     розвивати уяву, фантазію,
-                     формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Творча робота – створення композиції «Осінній день»
акварель


10.




Живопис. Хроматичні та ахроматичні кольори. Знайомство з тоном, світлотою та насиченістю.
-                     активізувати знання учнів про мистецтво живопису;
-                     продовжити знайомство поняттями «хроматичні» та «ахроматичні» кольори, кольоровий тон, насиченість, світлота
-                     вдосконалювати навички роботи фарбами в техніці лесування;
-                     розвивати,
-                     формувати ціннісне ставлення до мистецтва та природи.
Творча робота – створення композиції «Старі фотографії»
Композиція в техніці лесування.


11.



Живопис. Контраст. Нюанс.
-          активізувати знання учнів про живопис і властивості кольору;
-          дати поняття «контраст», «нюанс» в живописі,
-          вдосконалювати композиційні навички та навички роботи з фарбами;
-          вчити утворювати відтінки різних кольорів,
-          розвивати уяву, фантазію,,
-          формувати ціннісне ставлення до мистецтва та оточуючого світу.
Творча робота – створення композиції «Підводний світ».
Фарби акварельні, гуаш за вибором


12.


Живопис. Знайомство з тоном, світлотою та насиченістю.
-          активізувати знання про живопис
-          продовжити знайомство виражальними можливостями живопису
-          вчити передавати статику та динаміку в композиції
-          вдосконалювати композиційні навички та навички роботи з фарбами,
-          розвивати уяву, пам’ять,
-          формувати ціннісне ставлення до природи та мистецтва.
Творча робота – створення композиції «Папуги»
Фарби акварельні, гуаш за вибором


13.



Живопис. Види живопису. Монументальний живопис
-          активізувати знання про живопис;
-          ознайомити з видами живопису, з техніками імітації виконання мозаїки,
-          з’ясувати особливості монументального живопису;
-          вдосконалювати композиційні навички та навички роботи з кольором;
-          розвивати уяву, фантазію, відчуття кольору, гармонії;
-          формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Творча робота – створення композиції «Зимова квітка»
Фарби, гумка


14.


Декоративнийживопис. Живопис на склі
-          активізувати знання про види живопису;
-          ознайомити учнів з декоративним живописом, його особливостями, вдосконалювати
-          вдосконалювати композиційні навички
-          розвивати фантазію, уяву, національну свідомість
-          формувати ціннісне ставлення донародного мистецтва.
Творча робота – створення декоративної композиції
«Ніч перед Різдвом»
Олівець


15.

Декоративний живопис. Живопис на склі «Ніч перед Різдвом»
-          активізувати знання про види живопису;
-          ознайомити учнів з декоративним живописом, його особливостями, вдосконалювати
-          вдосконалювати композиційні навички
-          розвивати фантазію, уяву, національну свідомість
-          формувати ціннісне ставлення донародного мистецтва
Творча робота – створення композиції «Ніч перед Різдвом»
Скло (файл), фарби, мило, маркер


16.

Узагальненнявивченого матеріалу з теми «Живопис».
-          узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Живопис»,
- ознайомити учнів з декоративним живописом, його особливостями,
-          вдосконалювати навички роботи з кольором;
-          розвивати фантазію, уяву, національну свідомість
-          формувати ціннісне ставлення до народного мистецтва.


 
ІІ семестр
ВИДИ МИСТЕЦТВА
п/п

Дата

Тема уроку

Мета уроку
Практичні завдання
Рекомендована техніка та матеріали
Примітки
Тема ІІІ. Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво
17

Скульптура. Виражальні можливості круглої скульптури. Монументальна скульптура
-                    активізувати знання учнів про скульптуру, як вид мистецтва;
-                    продовжити знайомство учнів з засобами виразності у скульптурі та правилами об’ємного зображення;
-                    вдосконалювати навички роботи з пластичними матеріалами;
-                    розвивати творчу уяву, фантазію,
-                    формувати ціннісне ставлення до образотворчого мистецтва.
творча робота – виготовлення круглої скульптури «Пам’ятник тварині»
Пластилін, глина, солоне тісто за вибором
18

Скульптура. Виражальні можливості скульптури. Станкова скульптура. Рельєф.
-                   активізувати знання учнів про види скульптури (залежно від способу зображення);
-                   продовжити знайомство учнів з засобами виразності у скульптурі та правилами рельєфного зображення;
-                   вчити використовувати мову скульптури відповідно до творчого задуму,
-                   вдосконалювати навички роботи з пластичними матеріалами;
-                   розвивати творчу уяву, фантазію,
-         формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
творча робота – виготовлення рельєфу «Риба»
Пластилін, глина, солоне тісто за вибором
19

Скульптура. Мініатюра «Черепаха».
-                   активізувати знання учнів про види скульптури (залежно від величини зображення);
-                   продовжити знайомство учнів з засобами виразності у скульптурі та правилами зображення в мініатюрі;
-                   вчити використовувати мову скульптури відповідно до творчого задуму,
-                   вдосконалювати навички роботи з пластичними матеріалами;
-                   розвивати творчу уяву, фантазію,
-                   формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
творча робота – виготовлення мініатюри «Черепаха».
Пластилін, глина, солоне тісто за вибором
20

Декоративно-прикладне мистецтво. Спрощення і стилізація.
-                    активізувати знання про декоративно-прикладне мистецтво;
-                    познайомити з засобами вираження, матеріалами та закономірностями стилізації у творах декоративно-прикладного мистецтва;
-                    поглиблювати знання про статику і динаміку у композиції;
-                    розвивати фантазію та почуття гармонії;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва
творча робота – створення композиції „Чарівний птах”
гуашеві фарби  
21

Декоративно-прикладне мистецтво. Орнамент. Ритм в орнаменті.
-                    активізувати знання про орнамент та ритм в орнаменті;
-                    познайомити з видами та техніками виконання орнаментів у творах декоративно-прикладного мистецтва;
-                    вдосконалювати композиційні компетентності;
-                    розвивати фантазію та почуття гармонії;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва
творча робота – виконання орнаменту в стрічці з елементами Петриківки
гуашеві фарби  

22

Декоративно-прикладне мистецтво. Символіка кольорів.
-                    активізувати знання про декоративно-прикладне мистецтво;
-                    познайомити із значенням і символікою  кольорів у творах декоративно-прикладного мистецтва;
-                    вдосконалювати навички роботи з фарбами;
-                    розвивати фантазію та почуття гармонії;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
творча робота -створення композиції «Дороги як долі»
Гуашеві, акварельні фарби за вибором, фломастери 

23

Декоративно-прикладне мистецтво. Спрощення і стилізація. Витинанка.

-                    активізувати знання про спрощення і стилізацію у декоративно-прикладному мистецтві;
-                    познайомити з видами, засобами вираження, матеріалами у витинанці;
-                    вдосконалювати композиційні компетентності;
-                    розвивати фантазію та почуття гармонії;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
творча робота – створення витинанки «Два півня».
Кольоровий папір, ножиці клей

24

Декоративно-прикладне мистецтво. Писанкарство. Солярні знаки
-                    активізувати знання про писанкарство;
-                    познайомити з видами писанок;
-                    вчити використовувати солярні знаки  в писанкарстві відповідно до творчого задуму;
-                    вдосконалювати композиційні компетентності;
-                    розвивати фантазію та почуття гармонії;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва
творча робота – створення асоціативної композиції за мотивами солярних знаків
«Великодні мотиви»
Графічні матеріали (фломастери, кольорові олівці)
25

Декоративно-прикладне мистецтво. Народна іграшка.
-                   активізувати знання учнів про народну іграшку;
-                   знайомити учнів з засобами виразності у кераміці;
-                   вчити використовувати колір в кераміці;
-                   вдосконалювати навички роботи з пластичними матеріалами;
-                   розвивати творчу уяву, фантазію,
формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
творча робота – виготовлення народної іграшки «Козак»
Солоне тісто, глина за вибором

26

Декоративно-прикладне мистецтво. Подорож у світ орігамі
-                   активізувати знання учнів про мистецтво орігамі;
-                   знайомити учнів із засобами виразності у паперопластиці;
-                   вчити використовувати мову орігамі відповідно до творчого задуму;
-                   вдосконалювати навички роботи з папером;
-                   розвивати творчу уяву, фантазію;
-                   формувати ціннісне ставлення до оточуючої дійсності.
творча робота –  створення композиції «Нарцис»
Кольоровий папір, ножиці клей
27

Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво»
-                    узагальнити знання учнів з теми «Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво»;
-                    вдосконалювати навички роботи з природними матеріалами;
-                     розвивати уяву, фантазію;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва та природи
творча робота – створення колективної композиції
«Сорочинський ярмарок»

Матеріал за вибором

28

Співзвучність архітектури і образотворчого мистецтва.
-                    активізувати знання учнів про мистецтво архітектури;
-                    продовжити знайомство з засобами вираження в архітектурі, пригадати вимоги до архітектурних споруд;
-                    вчити свідомо використовувати мову архітектури і образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів;
-                    вдосконалювати композиційні компетентності та навички роботи з фарбами і кольором;
-                    розвивати уяву, фантазію;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва архітектури.
творча робота – створення композиції «Будинок для казкового героя»
Фарби акварельні, гуаш за вибором
29

Співзвучність образотворчого мистецтва і літератури
-                    активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого мистецтва і літератури;
-                    показати співзвучність засобів вираження в живописі і літературі на прикладі творчості Т.Шевченка, В.Васнєцова;
-                    вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів від літературного твору;
-                    вдосконалювати композиційні компетентності;
-                    розвивати уяву, фантазію;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
творча робота – створення композиції «Міфи України»
Фарби акварельні, гуаш за вибором
30

Співзвучність образотворчого мистецтва і музики.

-                    активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого мистецтва і музики;
-                    показати співзвучність засобів вираження в живописі і музиці на прикладі творчості М. Черльоніса;
-                    вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі вражень, почуттів від музичного твору;
-                    вдосконалювати композиційні компетентності;
-                    розвивати уяву, фантазію;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
творча робота – створення асоціативно-абстрактної композиції під музику
«Український танок»
Фарби акварельні, гуаш за вибором
31

Співзвучність образотворчого і циркового мистецтва.
-                    активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого і циркового мистецтва;
-                    показати співзвучність засобів вираження в живописі і цирку;
-                    вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі міміки, вражень та почуттів від циркового номеру;
-                    вдосконалювати композиційні компетентності;
-                    розвивати уяву, фантазію;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
творча робота – створення композиції «Клоун»
Фарби акварельні, гуаш за вибором
32

Співзвучність образотворчого і театрального мистецтва.

-                    активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого і театрального мистецтва;
-                    показати співзвучність засобів вираження в живописі театрі;
-                    вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі настрою та почуттів у театральній виставі;
-                    вдосконалювати композиційні компетентності;
-                    розвивати уяву, фантазію;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Творча робота – створення маски
Кольоровий папір, ножиці клей
33

Співзвучність образотворчого і кіно мистецтва.
-                    активізувати знання учнів про співзвучність образотворчого і кіно мистецтва;
-                    показати співзвучність засобів вираження в образотворчому і кіномистецтві;
-                    вчити свідомо використовувати мову образотворчого мистецтва для передачі по кадрового зображення;
-                    вдосконалювати композиційні компетентності;
-                    розвивати уяву, фантазію;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Творча робота – створення мультфільму
Фарби акварельні, гуаш, фломастери за вибором
34

Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв»
-                    узагальнити знання учнів з теми «Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв»;
-                    вдосконалювати навички роботи з природними матеріалами;
-                     розвивати уяву, фантазію;
-                    формувати ціннісне ставлення до мистецтва.
Творча робота – створення
Фарби акварельні, гуаш, фломастери за вибором




Немає коментарів:

Дописати коментар