Образотворче мистецтво 7 клас


КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
7 КЛАС


За навчальноюпрограмою
«Образотворчемистецтво»
(авт. Л.Масол, О.Коваленко, Г.Соцька, Г.Кузьменко, Ж.Марчук, О.Константинова, Л.Паньків, І. Гринчук, Н.Новікова, Н.Овіннікова.)





І семестр
п/п
Дата
Тема уроку
Навчальні завдання
Практичні завдання
Рекомендована техніка та матеріали

Примітка
Мистецтво: діалог традицій і новаторства
Розділ І. Мистецтво в нашому житті


1.


Архітектура і художній образ.
Сприйняття мистецтва
-Ознайомити учнів із мовою, вимогами та видами архітектури
-Дати поняття про стиль в архітектурі.
-Вчити висловлювати свої враження від побаченого


Споглядання мистецтва



2.

Просторове зображення.
Композиція  “Вулиця мого міста”.
-Дати поняття про перспективу вулиці.
-Познайомити з особливостями зображення обємної форми у відкритому просторі графічними засобами
Створення  композиції “Вулиця мого міста”. Лінійна побудова
Фарби, олівець



3.

Просторове зображення.
Створення композиції “Вулиця мого міста”.
-Дати поняття про перспективу вулиці.
-зображення повітряної перспективи засобами графіки та кольору
 Створення   композиції “Вулиця мого міста” у техніці гратографії
Свічка, голка (шило), мило, фарби, туш


4.

Інтерєр. Фронтальна перспектива.
-Знайомство з фронтальною перспективою, правилами зображення інтерєру
-Вчити виконувати лінійну побудову інтер’єру
-Вчити створювати композицію з історичним або сучасним простором, враховуючи дизайн кольору в інтер’єрі
Творча робота – лінійна побудова інтер’єру
Олівець, гумка


5.

Інтерєр. Фронтальна перспектива.
-Знайомство з кольором в інтерєрі, особливостями національного, традиційного, сучасного колориту в інтерєрі
-Вчити створювати композицію з історичним або сучасним простором, враховуючи дизайн кольору в інтерєрі
Творча робота – створення композиції інтерєру
Фарби, пензлі



6.

Архітектурні пам'ятки рідного краю
 знайомити з архітектурними памятками рідного краю;
-Вдосконалювати  прийоми роботи з папером
Колективна
Робота
«Архітектурні пам’ятники рідного краю»
Кольоровий папір, клей, ножиці


7.

Модерн – новий , сучасний.
- знайомити унів з архітектурою модерну як ного., сучасного стилю
- вдосконалювати композиційні навичкм
-розвивати уяву та фантазію
Композиція «Модерновий будинок»
Графічні матеріали


8.

Світові шедеври архітектури.
Узагальнення вивченого матеріалу

- ознайомити учнів їх світовими шедеврами архітектури
-узагальнити вивчений матеріал з теми “ Архітектура і художній образ. ”.
-Розвивати уміння висловлювати свої думки та почуття, вміння співставляти та порівнювати
Споглядання мистецтва Вікторина



9.


Види декоративно-прикладного мистецтва.

Розширити знання про декоративнее мистецтво, учити розпізнавати та аналізувати види декоративного мистецтва. Розвивати художній смак, інтерес до народних ремесел. Виховувати почуття національної свідомості, гордості за спадщину рідного краю, інтерес до пізнання українського народного мистецтва.
Споглядання мистецтва



10.

Барвисте диво українського народного розпису.

Ознайомити учнів із осередками народного розпису в Україні та майстрами розпису. Розвивати композиційні вміння, вдосконалювати технічні навики. Учити цінувати національну самобутність і культурну спадщину України.
Створення декоративної композиції
Фарби, пензлі


11.

Вишивка — невмирущий оберіг.

Ознайомити з історією вишивки, її основним призначенням та роллю в житті людини; розвивати вміння до створенн яхудожніх образів у творчих роботах на основі традиційних народних символів, створювати ескізи вишивки; прищеплювати, бажання зберігати та примножувати традиції українського народу.
Створення композиції для вишивки
Штамп, фарби, пензлі


12.

Чарівне мереживо витинанки.

вчити дотримувати основних принципів композиції гармонійно підбирати колірну гаму, розширювати знання про побудову симетричних композицій; розвивати зорову пам'ять, спостережливість; удосконалювати прийоми роботи з папером, ; виховувати у дітей розуміння взаємозв’язку навколишнього світу через створення художнього образу засобами витинанки.
Створення  композиції «Дерево роду»,

Кольоровий папір, клей, ножиці


13.14.

Лялька-мотанка — берегиня роду.

Ознайомити із символікою та береговою функцію ляльки-мотанки. Розвивати цікавість до українського народного мистецтва. Виховувати естетичний смак, любов до рідної культури.
Лялька-берегиня
Нитки, ножиці,


15.16.

«Декоративне святкове панно».
Узагальнення вивченого матеріалу з теми “ Мистецтво внашому житті.”
Створення колективного панно з використанням символіки, різних видів декоративно-прикладного мистецтва «Новорічне свято», «Різдво Христове»
- Узагальнити вивчений матеріал з даної теми, вчити споглядати та аналізувати твори мистецтва
-Розвивати вміння висловлювати свої думки

Створення композиції декоративного панно
Олівець
Фарби, пензлі

 
ІІ семестр

п/п
Дата

Тема уроку


Навчальні завдання
(мета)
Зміст роботи
Матеріали та
техніка виконання

Примітки
Мистецтво: традиції та сучасність. Дизайн
Розділ 2.. Дизайн і його види
17

Гармонія, контраст і виразність у графічному дизайні


Ознайомити учнів з графічним дизайном; розширити кругозір учнів про дизайн як мистецтво створення краси навколо людини; сформувати уявлення про професію художника – дизайнера; поглибити знання про образність мови, компактність композиції; розвивати навички та вміння в графічних техніках; виховувати інтерес та прагнення до особистої творчості.
Творче завдання: створити емблему навчальних кабінетів школи (мистецтва, фізики, математики, праці тощо).
Графіка, графічні матеріали (кольорові олівці, фломастери).

18

Промисловий дизайн як обличчя епохи.

Ознайомити учнів з мистецтвом дизайну як однією із форм організації побуту людини, з поняттям «промисловий дизайн», пояснити значення промислового дизайну в житті людини.
Формувати художньо-практичну компетентність. Розвивати логічне мислення, конструктивні навички. Виховувати художній смак
Творче завдання: сконструювати та естетично оформити підставку для олівців і ручок.


19

Арт-дизайн — високе мистецтво сучасності.

Ознайомити зі способами створення об’єктів арт-дизайну.
Виховувати інтерес до сучасного мистецтва, повагу до культури різних країн, почуття впевненості у собі для підтримки творчих успіхів.
Творче завдання: створення ескізу речей побуту у вигляді об’єктів арт-дизайну (підставки для олівців і ручок, світильника, підставки для мобільного телефону тощо).


20

Біоніка як джерело ідей промислового дизайну.

Ознайомити учнів з основами біоніки; навчити аналізувати природні форми; створювати дизайн-ескізи транспортних засобів (електроніки); вчити розуміти, цінувати і створювати красу навколо себе; розвивати просторове мислення, конструктивні навички; екологічне мислення; пробуджувати інтерес до пізнання та використання нових технологій в образотворчому мистецтві.
Творче завдання: виконати проектний ескіз транспортного засобу або побутової техніки.


21

Малюнок, літера, шрифт у графічному дизайні

Розвивати інтерес в учнів до історії виникнення писемності й шрифтів як засобів передачі інформації; пояснити значення шрифтів у книжковій графіці; ознайомити учнів з елементами шрифтової грамоти та стильовим розмаїттям шрифтів; освоювати основи шрифтової грамоти та поєднання текстової частини (змісту тексту) та виду шрифту.
Творче завдання: виконання ескізу плакату вітальної листівки до 8 Березня.


22

Рекламний дизайн.

Поглибити знання учнів про прикладну графіку – плакат, сформувати уявлення учнів про рекламний дизайн, розвивати вміння створювати ескіз рекламного інформаційного плакату. Виховувати прагнення до особистої творчості.
Творче завдання: створити ескіз рекламного плакату художніх матеріалів або концертної афіші.


23

Графіті — мистецтво вулиць.

Дати поняття про мистецтво графіті, його види та стилі; вчити виконувати нескладні композиції у графіті; розвивати творче мислення, уяву, фантазію;
Творче завдання: створити ескіз напису вашого імені у стилі мистецтва графіті, за допомогою літер передаючи власний характер, уподобання, суть власного «Я».
Фломастери, маркери, фарби

24

Сучасний дизайн та імідж людини.

Поглибити знання учнів про створення образу в одязі; сформувати уміння самостійно інтерпретувати сучасну моду в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з соціальним і культурним середовищами, розвивати вміння розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди. Виховувати естетичний смак.
Творче завдання: створення ескізів сучасного жіночого чи чоловічого костюму із використанням народних мотивів, створення ескізу аксесуарів з народними мотивами (шкільний рюкзак, жіноча сумка).
Техніка на вибір учнів

25

Монограма — літери, що говорять про тебе.

Дати поняття про монограму, ознайомити із композицією монограм, різновидами шрифтів; удосконалювати вміння володіти графічними техніками; виховувати естетичний смак і відчуття гармонії.

Творче завдання: створення власної монограми.


26

Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі?

Дати поняття «стиль», ознайомити із сучасними стилями одягу, розвивати естетичний смак, розширювати ерудицію. Виховувати почуття краси, творчі здібності.
Творче завдання: виконати дизайн-проект «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді».


27

Зачіска — краса і стиль, що створює дизайнер.

Формувати уявлення про роботу стиліста. Вчити підбирати техніку виконання роботи. Виховувати естетичне ставлення до дійсності, прагнення до особистої творчості.
Творче завдання: виконання начерків художнього моделювання зачіски для створення індивідуального стилю людини.
Графічні матеріали

28

Створюємо власний імідж.

Формувати розуміння учнями значення іміджу в сучасному світі, підпорядкованості костюму, стилю одягу умовам життя кожної епохи, соціальним порядкам, психології людини, її вдачі, смаку.
Розвивати вміння використовувати гармонійні контрастні і нюансні поєднання кольорів як засобу досягнення художньої виразності. Виховувати творче ставлення до виконання роботи.
Творче завдання:
з допомогою виражальних засобів, притаманних для мистецтва дизайну, відобразити своє бачення образу сучасного підлітка.
Графічні замальовки

29

Ландшафтний дизайн як засіб організації середовища.

Ознайомити учнів із особливостями організації парків, специфікою ландшафтного мистецтва. Учити проектувати природнє середовище; формувати вміння і навички образотворчої діяльності; виховувати естетичний смак. Творче свідоме ставлення до мистецтва.
Творче завдання: створення макету парку «Сад моєї мрії»
Макетування (ліплення, паперова пластика). Матеріали: пластилін, кольоровий та білий папір, клей

30

Дизайн інтер’єру.

Ознайомити із техніками розписування яєць, різними способами виготовлення прикрас із писанок, оздоблення ними приміщень; сприяти відродженню народних традицій.
Творче завдання: розпис писанок.
Оздоблення приміщення до великодніх свят композиція ми з писанок за схемами «Дзвоник», «Хрест», «Гердан».
Творче завдання: виготовлення Великодніх композицій для оздоблення інтер’єру.
Матеріали для писанкарства, нитки, дріт для композицій.

31
32

Країна фестивалів.

поглибити знання учнів про скульптурне мистецтво; сформувати уявлення учнів про художнє оформлення предметів, розвивати вміння виділяти головне, узагальнювати. Виховувати інтерес до роботи дизайнерів, прагнення до особистої творчості
Творче завдання: розробити макет головної нагороди фестивалю кубку (ліплення), пам’ятної статуетки.
Ліплення (пластилін)

33

Футуристичний дизайн – погляд в майбутнє.

Ознайомити учнів з футуристичним дизайном, ідеями футурологів у містобудуванні та технологіях.
Розвивати креативність, нестандартність мислення, виховувати готовність використовувати отриманий досвід у творчій роботі.
Творче завдання: розробити ескіз проекту «Вулиця майбутнього», «Транспорт ХХХ століття».
Різні художні матеріали

34

Перевір свої досягнення.

Визначити рівень засвоєння теоретичних знань і опанування практичними вміннями у період навчання в 7-му класі; розвивати логічне мислення, уміння узагальнювати матеріал, робити висновки
Творче завдання: виконання колективної робити на формат А-1 «Образотворче мистецтво і ми».
Різні
художні матеріали

35

Узагальнююче заняття.






Немає коментарів:

Дописати коментар